ATELIERDESPRE MINEARTA VIZUALAGRAPHIC DESIGN MULTIMEDIACONTACT
LA MANASTIRE 2 LA MANASTIRE 1 Fereastra la Rudolstadt 1 Fereastra la Rudolstadt 2a LA MANASTIRE 3 VINEREA MARE Fereastra spre iarna Fereastra spre toamna MAMA SI FIUL
1
2
Calea Crucii
1
2
maturitatea sa sunt legate de pelerinajele anuale la mănăstirea Sf. Maria Radna, de reluarea repetată a stării de credinţă generată de pelerinaj şi procesiune, prin lumină, spre lumină şi pentru lumină. Drumul patimilor, lumina evocatoare, arcada şi fereastra, crucea, focul, arderea, sacrificiul şi lumina din inimă, dăruire şi iubire deci, sunt reperele unei biografii de credincios şi ale unei aspiraţii personale în care arta se generează printr-o intensă trăire creştină.
Desenele fine, modestia sensibilă, asocierile fotografice, spaţiile şi inserţiile onirice, citatul artistic şi documentul fotografic, hiperbolizarea unor amintiri şi căldura afectivă definesc o lume interioară persistentă, pentru care imaginea creşte spiralat, într-un fel de “parcurgere ilumînatorie”. Se exprimă astfel, cu o constanţă remarcabilă şi o biografie spirituală reprezentativă pentru un artist al vizualului contemporan, la care frumosul şi delicatul refuză “expresivitatea” dramatică a “urâtului”. Uneori poate frumuseţea devine excesivă, mai ales când tehnologia imaginii “se modernizează”. Cred totuşi că acest prea frumos ţine mai degrabă de ordine şi întotdeauna el este echilibrat, pentru artist şi om prin reculegerea sa austeră şi notaţia simplă, uneori melancolică la graniţa dintre mister şi asceză senină. Privită în totalitate acum, opera lui Pavel Vereş, mai degrabă drum decât concreteţe, exprimă desfăşurarea vizuală a aşteptării, născută din dăruirea echilibrată a pelerinului în drum spre lumină.
Ciprian Radovan (Publicat în catalogul expoziției, 1997)
Expoziția de pictură, desen și digital art, Galeria Helios, Timișoara1997 

DRUM SPRE LUMINĂ
Pavel Vereş este un raţional delicat în a cărui existenţă starea de credinţă reprezintă un postulat major. Credincios şi artist el se confesează prin imagine cu fermitatea cristalină a raţionalităţii şi puritatea sublimată a identificării sale mistice hipersensibile. Delicat deci, dar nu şi fragil, el asociază o serializare a imaginilor, în care construcţia rafinată satisface exigenţe profesionale şi inventivităţi expresive intuitive cu repere simbolice. Adept al unor tehnici mixte specifice unui explorator al limbajului, acest desenator ales şi pictor se lasă fascinat de concretul fotografic. Preocupat de structură şi detaliu, de un fel de naturalism înţeles din interior (în trecut manifestat în pictură şi mai apoi în desen), Pavel Vereş se lasă antrenat acum cu plăcere şi pricepere în rafinamentele contemporane ale mixajului de mare rafinament şi mobilitate oferit de calculator.
Amplificate deci şi actualizate, căutările artistului şi finalizarea lor în operă au o consistenţă ideatică şi fomală majoră, exprimând sensibilitatea bine individualizată a omului-artist, dar şi o filozofie personală simplă şi adevărată. O astfel de filozofie se traduce într-un fel “purificat” de a vedea şi de a imagina.
Pavel Vereş a crescut şi s-a definit ca om sub semnele revelatorii ale procesiunii. Copilăria, adolescenţa şi 
maturitatea sa sunt legate de pelerinajele anuale la mănăstirea
poarta semn
studiul formei
ipostaze
fereastra cruce
podul
afisianufi
ascuns în transparență
diverse lucrări
fine art project
expoziția întâlniri